Självkänsla. Det kan vara så många saker, men två av de viktigaste sakerna, tycker jag, är att tro på sig själv och skita i vad andra tycker.
 
Nästan hela mitt liv har jag varit otroligt mån om att alltid vara folk till lags och inte få några ovänner. Jag blev riktigt orolig om jag märkte att någon inte log mot mig och misstänkte direkt att den personen ogillade mig. Och att någon skulle ogilla mig var en av de värsta sakerna jag kunde tänka mig. Jag behövde inte ens vara bra kompis med den här människan. Det kunde vara någon som jag i vanliga fall knappt pratade med, men ändå blev jag så orolig av att den här personen kanske inte tyckte om mig. Sedan gick jag runt och oroade mig över det här tills personen ifråga log mot mig nästa gång, vilket kunde ta ett tag.
 
Nu har jag förstått, dels att folk inte går runt och ler hela tiden (vilket jag själv gjorde om jag inte var sur på någon, och därför trodde jag att alla andra gjorde likadant), dels att det kommer finnas folk som inte gillar dig. Händer det får man ställa sig frågan hur mycket denna person faktiskt betyder för dig. Inget? Don´t give a damn, it´s not worth it. Har du just träffat denna person? Den här människan har en otroligt dålig attityd och är troligen en ganska otrevlig person som du inte vill vara vän med. Bry dig inte om att försöka vinna över denna person till "din" sida. Antagligen kommer det ta massor av tid och du kommer må skit under tiden. Och en människa som inte förstår hur awesome du är, är inte värd att ha som vän. Kom ihåg att aldrig ändra på dig för någon annans skull!
 
Du ska vara så säker i dig själv och gilla dig själv så mycket att ingen kan förändra det. Då tror du på dig själv.
 
Believe in yourself and don´t give a damn.

You go girl!
 
//Ebba
 
 

Kommentera

Publiceras ej