Hej vänner!
Tänkte börja min utan tvekan sjukt stora bloggkarriär med ett inlägg om något som jag tycker är otroligt viktigt. Jag snackar självkänsla. Jag kan börja med att säga att jag absolut inte är det bästa föredömet vad det gäller att acceptera och älska sig själv som den man är, men jag kan alltid försöka få alla er på bättre spår än de jag halkade in på.
 
Jag har under flera år ogillat delar av min kropp, skämts över mig själv och varit beroende av bekräftelse från andra. Det är något som sliter på en, både psykiskt och fysiskt när man faktisk inser att man går omkring utan att ha någon energi alls. Mitt problem var att jag helt enkelt inte han med mig själv. Jag hade skolan, resor fram och tillbaka till och från olika ställen samtidigt som jag skulle vara en vuxen storasyrra till mina småsyskon. 
 
Min vändning blev när jag började inse att jag faktiskt duger, jag är bra som jag är. Jag började tänka positivt och uppmärksammade de som jag tyckte va bra med mig själv och vet ni vad? Idag har de dåliga vänts till någonting bra! Min kropp är min, och jag älskar den.
 
Nu vill jag att alla ni som sitter hemma och deppar tar tag i era liv. Ställ dig framför en spegel och upprepa "jag är bra, jag duger som jag är och jag är en jäkligt grym tjej som vågar stå upp för mig själv!". 
Sen tycker jag att du tar och gör den här måndagen till veckans höjdpunkt. Kvällen är inte slut än, så ring en kompis, ta en mor och dotter prommis eller baka något med så mycket gott i du orkar - de är du värd!  
 
Och kom ihåg, de finns ingen viktigare än du själv, du är den ända du garanterat ska leva med resten av ditt liv!
 
You go girl!
 
Puuss, Minna
Duduger, Egoboost, självkänsla,

Kommentera

Publiceras ej