Himlen när jag vaknade

Dagen började med sovmorgon till halv elva och denna himlen. Inte helt fel start på dagen. Jag pallrade mig iväg till skolan och märkte att jag under de sex år jag gått på min nuvarande skola hade kunnat sova tio minuter längre varje dag om jag hade åkt en smartare väg. Jag hade alltså kunnat sova ungefär en timme längre varje vecka... ...i sex år...
 
Skoldagen rullade väl på men efter skolan, på vägen hem, hände en liten annorlunda sak. Jag stod på tunnelbanestationen och läste en bok medan jag väntade på tåget. En man kommer gående och just som han går förbi mig säger han:
Är boken spännande?
Jaa..? svarar jag (Jag läste en psykologibok (hata inte, det är intressant) och psykologi kan man väl inte säga är jättespännande om man tänker äventyrsspännande, men när någon som är påväg förbi en ställer en fråga måste man ju svara snabbt.)
Härligt! svarar han, med en sådan där hurtig röst. Sedan går han vidare och lämnar mig kvar, utan någon förklaring, som en undrande apa.
Alltså va!? Jag hade aldrig sett honom innan, jag kollade inte på honom eller gjorde nåt annat som drog uppmärksamheten till mig. Jag stod och läste en bok... ...om psykologi... ...vid tåget! Visst sånt här kanske händer i små byar. Men i Stockholm pratar man inte med varann om man inte känner varandra (vilket i och för sig är lite sorgligt) och om någon bryter mot den regeln tror man genast att den människan tänker våldta en eller förfölja en hela vägen hem för att sedan råna ens hus. Okej, jag överdriver kanske lite.. ..men ni fattar. Jag borde nog skriva ett inlägg om att prata med främlingar för det borde vi verkligen göra mer. Jag blev liksom chockad över att han ställde en fråga till mig och så borde det ju inte vara. Tänk vad mycket trevligare det vore om folk pratade med varandra!
 
Lite senare åkte jag till stallet och hade lektion. Det var teori så vi fick lära oss att linda ben och göra knoppar. Här kommer en riktigt kass mobilbild på mina knoppar:

När jag kom hem så märkte jag att både mitt nya mobilskal och mitt lösenord till gyantagningen.se hade kommit (lösen så att man kan ansöka till gymnasium). Yey!
 
Sedan åkte jag till fiolen och på vägen hem från den åkte vi och hämtade mitt sim-kort till min nya mobil  (en Samsung Galaxy S4). Tyvärr så kommer det inte synkas till mitt gamla nummer förrän om två dagar men nu kan jag i alla fall ringa med min nya mobil. Jag fick den i julas så det har ju tagit ett tag för det där simkortet att komma, men nu är det äntligen här!
 
Min mobil med det nya skalet.
Nu ska jag plugga lite och göra frökex. Bilder och recept kommer senare idag eller imorgon. Och håll ögonen öppna för lite senare i veckan kommer ett peppinlägg från mig med.
 
You go girl!
 
XOXO (Visste ni förresten om att X betyder kisses och O hugs?)
 
//Ebba
 

Kommentera

Publiceras ej